8.12.2023

Yhdistyksen kiertopalkinnoilla palkitut jäsenet 2023

Kuvassa vasemmalta Vesa Mehtälä, Veli-Matti Keskinen, Anssi Korpela, Mika Mäki ja Jani Lindroos. Vuoden jäsenkerääjä Lauri Kattelus oli estynyt saapumaan paikalle.

VUODEN RESERVILÄINEN
Palkintona Eino Mäntylän valmistama miekka. Miekkaa on jaettu vuodesta 1987 lähtien. Kiertopalkintoa ei ole jaettu 1996–2002 välisenä aikana, ensin ei ollut henkilöä, joka olisi palkinnon ansainnut ja sen jälkeen palkinto oli ”hukassakin” jonkun aikaa. Palkinto jäi myös vuonna 2020, jolloin hallitus katsoi, ettei ollut soveliasta arvokasta palkintoa myöntää heppoisin perustein.
Vuoden 2023 vuoden reserviläinen on jatkanut toimintaa edelleen aktiivisesti reserviläis- ja perinnetoiminnassa myös piirin ja myös valtakunnan tasolla. Kyseinen henkilö on luonut erittäin hyvät yhteistyösuhteet laajalle alueelle ja kehittänyt uusia toimintoja yhdistyksellemme. Vahva toimija ja yhteyshenkilö Suomen ensimmäisen Päämajan ”talonmiehenä” ja tuonut esiin kyseistä kiinteistöä myös kaupungin suuntaan. Esimerkillistä toimintaa aikaisempien vuosien lisäksi, eikä toiminta ole päättynyt aikaisempien puheenjohtajakausien jälkeen.
Vuoden Reserviläiseksi 2023 nimitetään Mika Mäki.

VUODEN MAINETEKO
Palkintona Eino Mäntylän valmistama tykki. Tykkiä on jaettu vuosittain vuodesta 2006 lähtien. Tätä jaettiin aluksi yhdessä miekan kanssa.
2023 mainetekijäksi nimitetään Lindroos Jani
Jani on vuoden toiminut ansiokkaana puheenjohtajana (mikä ei vielä riitä vuoden reserviläisen tittelin saavuttamiseen) ja toiminut aktiivisesti yhdistyksen toiminnassa.

VUODEN JÄSENKERÄÄJÄ
Palkintona pokaali ja jäsenmaksun suuruinen lahjakortti. Palkintoa on jaettu vuodesta 2020 lähtien. Mikäli jäsenkerääjien saama määrä on sama, tällöin voittajan ratkaisee arpa. Tämän vuoden paras jäsenkerääjä keräsi 3 uutta jäsentä, vuosittaisen jäsenkilpailun aika 1.12.–30.11. Vuoden 2023 jäsenkerääjä on Lauri Kattelus

VUODEN SEURATOIMIJA
Palkintona Kauhavan kaupungin lahjoittama puukko ja pokaali. Puukko luovutetaan kaupungin järjestämässä palkitsemistilaisuudessa, kiertopalkintoa on jaettu vuodesta 2016 lähtien, vuonna 2019 palkintoa ei jaettu.
Seuraavan palkinnonsaajan päättää Anssi Korpela ja perustuu aktiiviseen yhdistystoimintaan ja palkinto jaetaan vain kerran henkilölle. Aikaisemmin palkinnon ovat saaneet Mika Mäki, Jukka Yliketola, Erkki Kallio, Veli-Matti Keskinen, Timo Hyrsky ja Jani Lindroos. Edellisen vuoden seuratoimija Jani Lindroosin päättämä seuraaja. Vuoden seuratoimijaksi nimitetään 2023 Anssi Korpela

VUODEN AMPUJA
Palkintona pokaali, mitä jaettu vuodesta 2014 alkaen, perustuu yhdistyksen ohjattujen harjoitusammuntojen tuloksiin. Viiden parhaan yksittäisen 10 laukauksen sarjan keskiarvoon.
Vuoden 2023 Ylihärmän reserviläisten Vuoden Ampuja on Jani Lindroos

RESERVILÄISMALJA KILPAILUN VOITTAJA
Palkintona suurin pokaali, lahjoittajana LomaKesra Veli-Matti Keskinen, kisaa on järjestetty vuodesta 2017 lähtien. Toinen perinteinen loppukesän jäsenille tarkoitettu kisailu, mikä perustuu Juha Sippolan lanseeraamiin sääntöihin. Juha jätti kisan järjestämisen seuraajilleen monivuotisen järjestämisen jälkeen pari vuotta sitten. Vuoden 2023 voittaja on Veli-Matti Keskinen.

RESERVILÄISTAITO KILPAILUN VOITTAJA
Palkintona Eino Mäntylän valmistama kp-piippu ja tykinpiippuveistos.
Kisaa on järjestetty ja kiertopalkintoa jaettu keskeytyksettä vuodesta 2004 lähtien.
Perinteinen loppukesän jäsenille tarkoitettu leikkimielinen kisailu, mihin seuraavan vuoden kilpailulajit kehittelee aina edellisen vuoden voittaja. Tähän kisaan ole ennakkosuosikkia voittajaksi. Näin ollen vuoden 2024 kilpailun lajit keksivät ja kilpailun järjestää tämän vuoden voittaja Vesa Mehtälä.